Vedoucí: doc. PhDr. Oxana Smilková, CSc.
Ateliér vychází z myšlenky, že pro dosažení pravdivosti role je nutné pomoci studentovi pochopit pravdu o sobě samém. Uvědomit si své já ve hře, při cvičeních pro rozvoj fantazie a při improvizacích v etudách. Naučit se ukládat do emoční paměti své životní reakce a vyvolávat je k životu, když to role vyžaduje.
V prvních ročnících je podstatné pomoci posluchačům porozumět, že při hereckém jednání musí zapojit celé tělo, celý psychofyzický mechanismus. Proto je nedostačující dát jim při cvičení cíl, ale je nutné, aby tento cíl přesahoval rámec bezprostředního syžetu cvičení. Student musí pochopit, že partner na jevišti je nutnost. I když je na jevišti sám, stejně vede dialog. Na základě tohoto objevu K. S. Stanislavského jsou rozpracovány působivé systémy hereckého tréninku od M. Čechova po P. Brooka a J. Grotowského, které rozvíjejí základní prvky moderní herecké techniky, z nichž první je cílevědomá, soustředěná pozornost, která je nasměrovaná na partnera, na objekt.
Od druhého ročníku se předpokládá práce s textem. Studenti sami zkouší prvky různých existujících metod hereckého tréninku s pedagogem, a hledají také vlastní metody. Třetí a čtvrtý ročník je zaměřen hlavně na spolupráci s pedagogy a režiséry při tvorbě studentských představení. Důraz je kladen především na týmovou práci.